YouTube ændrer, hvordan det beregner visninger for Shorts
YouTube Shorts har introduceret en ændring, der bringer analyser for sin korte videoindstilling mere på linje med rivaltjenester som TikTok og Instagram. Videoplatformen vil fjerne kravet om minimum afspilningstid for, at en bruger, der ser et klip, tæller som en visning.
Fra og med den 31. marts vil en “visning” blive tilføjet, hver gang en YouTube Short afspilles eller genafspilles. Dette vil sandsynligvis betyde, at skabere vil se højere visningstal, efter at ændringen er trådt i kraft. YouTube vil fortsat spore “engagede visninger,” som måler, hvor mange gange et klip blev afspillet “i et vist antal sekunder.” YouTube præciserede, at denne ændring ikke vil påvirke skabernes indtjening eller deres berettigelse til YouTube Partner Program; begge vil fortsat blive vurderet ud fra engaged view-metrikket.
Instagram og TikTok bruger lignende definition af “visning”
Både Instagram og TikTok har defineret en “visning” som antallet af gange, en video startes, selvom disse platforme også tilbyder metrikker til at spore, hvor lang tid brugere ser et stykke indhold. Med tanke på at både YouTube Shorts, Instagram og TikTok hver især har hævdet over en milliard månedlige brugere, giver det mening, at de tæller visninger på lignende vis, så skabere bedre kan vurdere, hvor mange af disse brugere de når ud til på tværs af tjenesterne.
Denne artikel blev oprindeligt udgivet på Engadget på https://www.engadget.com/social-media/youtube-is-changing-how-it-calculates-views-for-shorts-233058880.html?src=rss