“`html
Morgan Sportsvogne i USA: Hvordan Tarifferne Påvirker Salget
Salget af Morgan sportsvogne i USA vil ikke falde drastisk trods indførelsen af en 25% tariff på alle importerede, udenlandske biler, ifølge virksomhedens administrerende direktør, Matt Hole. I et interview med Autocar podcasten, My Week in Cars, forklarede Hole, hvordan tarifferne vil påvirke deres vækst, men ikke nødvendigvis salget.
En Øget Fokus på Det Amerikanske Marked
Hole delte, at Morgan har fået homologation for deres model Plus Four i oktober sidste år. Dette betyder, at der ikke var noget salgsvolumen for Plus Four i USA det forgangne år, og at det hele er ekstra produktion. “Hvis du ser på de 200 biler, som vi vil øge produktionen med i år i forhold til sidste år, så er hele denne vækst fundamentalt baseret på det amerikanske marked,” sagde han. Det viser, at trods de udfordringer, tarifferne medbringer, er der stadig et betydeligt fokus og en engagement mod den amerikanske kunde.
Risikoen for Salg og Vækst
Selvom Hole er optimistisk med hensyn til fremtidige salg, indrømmede han, at de muligvis vil miste “et par salg om året”. Dette skyldes, at der er nogle kunder, der måske vælger at vente på at se, hvordan markedet udvikler sig. “Men vi er i høj grad sikre på, at salget af Morgans i USA ikke vil falde betydeligt baseret på de nyheder, vi har,” udtalte han. Det er en betydelig udtalelse fra Hole, der reflekterer den stærke efterspørgsel, der eksisterer for mærket i USA.
Pent-up Demand
En anden vigtig pointe, som Hole fremlagde, er den såkaldte “pent-up demand”. “Du kunne ikke købe en fire-hjulers Morgan ny i USA i næsten 20 år, så der er en opsparing af efterspørgsel der.” Dette faktum spiller en stor rolle for Morgans fortsatte succes. Hvis man tænker på den længste periode, hvor modellen ikke har været tilgængelig i USAs marked, er der en betydelig interesse fra potentielle kunder, der hænger i luften.
Unikheden ved Morgans Håndlavede Biler
Hole understregede også, at Morgan tilbyder et produkt, som ikke findes andre steder. “Det er ikke en bil, de bare kan gå ud og købe – der er ikke en Morgan i USA, der er ikke en Morgan noget andet sted i verden. Du kan ikke få den håndbyggede, håndlavede bil, der er fremstillet i UK af et asketræskelet – det kan du ikke købe noget andet sted,” sagde han. Dette unikke salgspunkt er en klar fordel for Morgan, der skiller sig ud fra andre bilproducenter og appellerer til et nichemarked med dedikerede bilentusiaster.
Pragmaitisk Løsning: Absorbering af Tariffer
For at afbøde virkningen af tarifferne har Morgan og deres forhandlere besluttet at absorbere en del af omkostningerne, så priserne ikke stiger dramatisk for de amerikanske kunder. Hole henviste til dette som en “pragmatisk løsning” og forklarede, at de havde arbejdet “meget tæt sammen med forhandlerne” for at finde den bedste måde at håndtere situationen på. “Vi har gjort, hvad vi kan for at reducere virkningen på kunderne, og det vil i høj grad påvirke os ved at reducere den vækst, vi havde forventet for året,” tilføjede han.
Ingen Jobtab i Udsigt
Et af de mest betryggende budskaber fra Hole var bekræftelsen af, at der ikke vil være indvirkning på jobene hos Morgan. “Jobs at Morgan vil ikke blive påvirket,” bekræftede han. Dette er særligt vigtigt i den nuværende økonomiske situation, hvor mange virksomheder står over for udfordringer og usikkerhed. Opretholdelse af arbejdspladser skal altid være en prioritet, især i en industri, hvor dygtighed og håndværk er kernen i forretningen.
Konklusion
Morgan står stærkt i USA trods de udfordringer, der præsenteres af tarifferne. Ved at fokusere på den unikke position, bilen har i markedet, og den iboende efterspørgsel, der eksisterer, ser virksomheden ud til at kunne navigere gennem de vanskelige vande og fortsætte med at vokse. Med en klar strategi for at håndtere omkostninger og en dedikation til at møde deres kunders behov, har Morgan bekræftet sin position som en respekteret spiller i bilindustrien.
For dem, der ønsker at dykke dybere ind i Morgans fremtidige planer, kan de lytte til Hole’s fulde interview på My Week in Cars, hvor han også diskuterer virksomhedens kommende biler.
Besøg venligst www.autocar.co.uk for mere information.
“`